CO DĚLÁME

Opravujeme hlavy válců spalovacích motorů automobilů všech značek.
Mnoho poruch motorů od závad chlazení přes poruchy rozvodového mechanismu po zadření klikové hřídele začíná nebo končí poškozením hlavy válců. Vzhledem k tomu, že cena nové hlavy je podle typu od několika tisíc po mnoho desítek tisíc korun, ve většině případů se vyplatí hlavu opravit. Opravujeme hlavy válců spalovacích motorů automobilů všech značek.
Mnoho poruch motorů od závad chlazení přes poruchy rozvodového mechanismu po zadření klikové hřídele začíná nebo končí poškozením hlavy válců. Vzhledem k tomu, že cena nové hlavy je podle typu od několika tisíc po mnoho desítek tisíc korun, ve většině případů se vyplatí hlavu opravit. 

Vymačkané uložení vstřikovače VW tdi PD

Opravujeme vymačkané uložení vstřikovačů nafty – motory VW, Škoda, Seat, Ford 1.9, 2.0, 2.5 tdi PD. Tato závada je obvyklá u motorů tdi PD s vyšším kilometrovým proběhem, způsobuje únik paliva do motorového oleje a obtížné starty.

Tlakové zkoušky hlav válců
Těsnost prostoru chladící kapaliny v hlavě válců zkoušíme jednoduchou, ale spolehlivou metodou – natlakováním hlavy stlačeným vzduchem a ponořením do vody – „systém píchlé kolo“ – případná netěsnost se projeví únikem vzduchu „bubláním“ v místě trhliny nebo jiné závady. Jsme vybaveni přípravky pro natlakování hlav všech běžně se vyskytujících typů motorů i mnoha motorů exotických, historických a podobně. Ve sporných případech jsme schopni tlakovou zkoušku provést za zvýšené teploty. Umíme trhliny diagnostikovat i jinými metodami, např. kapilární defektoskopií.
Rovnání – frézování a broušení hlav
Hlava válců se při přehřátí motoru téměř vždy zkroutí a prohne. Pokud by takto poškozená hlava byla namontována zpět na motor, během velmi krátké doby se závada – porucha těsnění pod hlavou – bude opakovat. Maximální nerovnost dosedací plochy hlavy předepisovaná výrobci bývá kolem 0,02 mm. Toho lze dosáhnout buď přebroušením nebo ofrézováním dosedací plochy hlavy.
Frézování sedel ventilů

Pro opracování sedel ventilů používáme špičkové stroje francouzské firmy SERDI

Stejná technologie je používána automobilkami i v sériové výrobě, stroje se liší pouze použitím CNC řízení, princip je shodný. Sedla ventilů obrobená touto technologií již při montáži není třeba dále upravovat např. zabrušováním pomocí pasty a podobně.

Broušení ventilů

Ventily brousíme na brusce na ventily Serdi VVR120. Před obroušením jsou ventily důkladně zkontrolovány a poškozené kusy jsou vyřazeny.

Svařování hlav

Opravujeme vymačkané uložení vstřikovačů nafty – motory VW, Škoda, Seat, Ford 1.9, 2.0, 2.5 tdi PD. Tato závada je obvyklá u motorů tdi PD s vyšším kilometrovým proběhem, způsobuje únik paliva do motorového oleje a obtížné starty.

Dále jsou vsazena nová sedla. Po hrubém obrobení svarů je vždy znovu provedena tlaková zkouška pro vyloučení případných netěsností.
Laik takto opravenou hlavu pozná pouze podle toho, že není potažena vrstvou karbonu. Na námi provedené svary hlav poskytujeme záruku 6 měsíců. Životnost takto opravené hlavy je v místě svaru za předpokladu normálního fungování ostatních částí motoru, chlazení a normálního provozu vozidla srovnatelná s novou hlavou.
Opravy závitů

Umíme opravit stržené závity např. žhavicích a zapalovacích svíček apod., závity zapalovacích svíček v některých případech opravíme i na vozidle. Při opravě závitu naší technologií zachováme původní funkčnost včetně kolmosti a souososti osazení, dosedacích ploch apod.

Opravy vedení zdvihátek
Umíme opravit poškozené vedení zdvihátka.
Montáž vačkových hřídelí a seřízení ventilových vůlí
Na přání umíme hlavu sesadit a seřídit ventilové vůle u hlav, kde se vůle seřizují výměnou podložek. Např. velmi rozšířený Peugeot/Citroën 1.9d/td
Uložení vačkové hřídele

Dokážeme znovu svrtat uložení vačky v případě, že jsou poškozeny nebo ztraceny horní poloviny ložisek vačky. Na mnoho typů hlav máme odlitky „překladů“.

Upozornění: Překlady jsou VŽDY součástí hlavy, NEJSOU záměnné ani jednotlivé kusy překladů na jedné hlavě, ani je nelze použít z jiné hlavy!